Wycieczka kl. II i III do Wieliczki, Łagiewnik i Krakowa dn. 30.05.2017r.

Wszyscy czekaliśmy na ten wyjazd z niecierpliwością i wielką ciekawością. Kiedy o 7.45 przekroczyliśmy pierwsze drzwi prowadzące nas do Kopalni Soli w Wieliczce, nikt nie mógł uwierzyć , że tu jesteśmy naprawdę. Wtedy to zaczęła się nasza podziemna przygoda z uroczą panią przewodnik. Nasza trasa to 2 km marszu, ok.800 schodów do przejścia, kilka śluz powietrznych pozwalających nam swobodnie oddychać, przepiękne komnaty solne z najpiękniejszą – św. Kingi, podziemna winda z tarasem widokowym, jeziorka z solanką, pomniki z soli, np. M. Kopernika, J. Piłsudskiego, szyby górnicze, ekspozycje – jak to dawniej sól wydobywano i wiele ciekawych opowieści pani przewodnik.

W trakcie zwiedzania wskazane było głębokie oddychanie czystym powietrzem. Drugie śniadanie w kopalnianej restauracji to też duża frajda dla nas, potem pamiątki, wspólne zdjęcie i wyjazd na powierzchnię prawdziwą górniczą windą. Zaskoczyła nas różnica temperatury, która wynosiła ok. 14 stopni Celsjusza. Myślę, że długo w pamięci pozostanie nam ten podziemny, zdrowy, ciekawy i dość trudny spacer.
     Łagiewniki – Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, w skład którego wchodzi : kaplica św. Józefa z obrazem Jezusa Miłosiernego i grobem św. Faustyny oraz Bazylika Miłosierdzia Bożego. Mieliśmy okazję być w obu budynkach, a szczęście - wziąć udział we mszy św. w Bazylice Miłosierdzia Bożego wraz z dziećmi I-komunijnymi z innej parafii. Obejrzeliśmy też panoramę Łagiewnik, a nawet części Krakowa z wieży widokowej. Widzieliśmy też w oddali Sanktuarium św. Jana Pawła II, które w przyszłości warto odwiedzić.
     Kraków – dawna stolica Polski. Wszyscy już znaliśmy to miasto z legend, opowiadań nauczycieli, ilustracji w klasie, Internetu, a jednak nas zaskoczyło. Najpierw był Wawel z dzwonem Zygmunta, katedrą, kryptą, grobami królewskimi, zamek z dziedzińcem i Smoczą Jamą. Potem ziejący ogniem smok, zdjęcia i krótki spacer brzegiem Wisły do czekających na nas melexów - popularnych wózków – którymi dalej zwiedzaliśmy Kraków. Tę podróż, która nas zaskoczyła i bardzo nam się podobała - zakończyliśmy na Starym Rynku obok Sukiennic i kościoła Mariackiego. Gwałtowna ulewa ochłodziła trochę otoczenie i dalej w towarzystwie mam, tatusiów, cioć i babć mogliśmy cieszyć się urokiem tego wspaniałego miejsca.
     Podczas tej wycieczki byliśmy pod ziemią – kopalnia, Smocza Jama, nad ziemią - wieża z tarasem widokowym, dzwon Zygmunta i na ziemi – chodzenie, jeżdżenie, zwiedzanie, oglądanie, słuchanie. Wszędzie znaleźliśmy coś ciekawego, coś co warto zobaczyć, o czym warto usłyszeć, dotknąć, a nawet skosztować. Przekonaliśmy się, że wycieczki naprawdę kształcą. Wniosek – podróżujmy. Do miłego zobaczenia w trasie