Wycieczka Międzyzdroje

W dniach 6-10 maja uczniowie klas VI-VIII wraz z wychowawcami: p. Agnieszką Kostką, p. Ewą Śmiech, p. Marianną Herud oraz panem dyrektorem pojechali na wycieczkę do Międzyzdrojów. Podróż rozpoczęła się tuż po godzinie 5 rano.

Po przyjeździe do Międzyzdrojów, po dobrym obiedzie nasze pierwsze kroki skierowaliśmy na plażę. Spacerkiem udaliśmy się na molo. Zadziwiło nas jego piękno i rozmiar. Dzięki długości wynoszącej prawie 400m, molo to zaliczane jest do najdłuższych w Europie. Po zejściu z mola nasze kroki skierowaliśmy ku najsłynniejszej ulicy Międzyzdrojów, jaką jest Promenada Gwiazd. Powstała ona w 1996 r., kiedy to pierwsze gwiazdy polskiego kina odcisnęły swoje dłonie w pamiątkowych tabliczkach. Przechadzając się po tym bulwarze można było odczytać nazwiska wielu wybitnych aktorów, nie zawsze znanych młodzieży. Może to zainspiruje naszych uczniów do sięgnięcia po klasykę polskiego filmu i odkrycia wybitnych talentów Beaty Tyszkiewicz, Gustawa Holoubka czy Daniela Olbrychskiego.
  W następnym dniu poszliśmy Zagrody Pokazowej Żubrów. Jej głównym zadaniem jest zachowawcza hodowla tego gatunku. Oprócz żubrów przebywają tu zwierzęta, które z różnych powodów nie są w stanie samodzielnie przetrwać na wolności. Następnie przeszliśmy do mierzącej 61m wysokości Kawczej Góry, skąd roztaczał się wspaniały widok na morze. Niestety nie mogliśmy zejść schodami, które zostały podmyte przez morze. Zeszliśmy okrężną drogą na plażę, aby podziwiać wybrzeże klifowe.
  Kolejny dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Świnoujściu. Po przepłynięciu promem, spacerem przez miasto dotarliśmy na piękną plażę. Świnoujście to piękne, zielone miasto położone na 3 dużych wyspach: Uznam, Wolin, Karsibór. Weszliśmy na odrestaurowaną wieżę dawnego kościoła z 1905 z punktem widokowym na szczycie. Natomiast na Latarnię Morską, najwyższą na polskim wybrzeżu, weszła już tylko połowa naszej grupy. Na jej szczyt prowadziło dokładnie 308 schodów. Parę kroków znajduje się Fort I Gerharda, zwany również Fortem Wschodnim – jeden z fortów Twierdzy Świnoujście. Fortecę zwiedzaliśmy pod komendą surowego i oczywiście umundurowanego pruskiego żołnierza. W czasie marszu po terenie i wnętrzach fortu poznaliśmy jego historię, przechodząc jednocześnie kilka prób, które sprawdziły czy nadajemy się do wojskowej służby! Po przeszkolenie udaliśmy się jeszcze do Podziemnego Miasta na wyspie Wolin, gdzie poznaliśmy niesamowitą historię Zimnej Wojny. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy na obiadokolację.
  Następny dzień zapowiadał się bardzo deszczowo. Ale my się tym nie przejmowaliśmy. Mieliśmy zamówioną kolejkę miejską, którą zajechaliśmy aż nad Zalew Szczeciński. Pierwszy przystanek zrobiliśmy w Zalesiu, gdzie znajduje się jedyna w Polsce ekspozycja tajnej broni niemieckiej V3 z okresu II wojny światowej. Kolejnym punktem było piękne Jezioro Turkusowe. Do lat 50-tych ubiegłego wieku znajdowała się tam kopalnia kredy, która została zalana tworząc jezioro o oryginalnym kolorze. Naszą kolejką podjechaliśmy do Lubina. Przeszliśmy się nad Średniowieczne Grodzisko skąd roztacza się widok na Zalewem Szczecińskim oraz krainę 44 wysp. Po powrocie do Międzyzdrojów zwiedziliśmy jeszcze Gabinet Figur Woskowych. Znajduje się w nim ponad 100 eksponatów przedstawiających znane postaci z historii, kina, sportu i polityki. Można więc było zrobić sobie zdjęcie z Leonardem da Vincim, Coco Chanel czy z Johnnym Deppem. Mieliśmy jeszcze siły, aby przejść labirynt z lustrami.
   Każdy dzień kończyliśmy zabawą na plaży. Oczywiście trzeba było sprawdzić jaka woda jest w Bałtyku. Mieliśmy okazję podziwiać wspaniały zachód słońca.
  Nadszedł ostatni dzień. Już tylko śniadanie, pakowanie bagaży i ostatni spacer po plaży. Morze pożegnało nas piękną słoneczną pogodą. Żal było wyjeżdżać. Wróciliśmy do domów przywożąc ze sobą wspaniałe wspomnienia i pamiątki.