Wycieczka do Krakowa

Leżący na południu Polski Kraków jest jednym z najstarszych miast i perełką narodowego dziedzictwa kultury. W przeszłości pełnił funkcję stolicy państwa, siedziby królów. To rozległe miasto, położone nad królową polskich rzek - Wisłą, odwiedzają turyści z całego świata.

5 października również uczniowie naszej szkoły z klas VI-VIII wraz z wychowawcami mieli okazję zwiedzić to miasto. Zaczęliśmy od wizyty w Parku Doświadczeń im. Stanisława Lema. Przewodnicy starali nam się przybliżyć prawa przyrody. Każde z 70 urządzeń prezentowało jedno lub kilka zjawisk fizycznych. Duże wrażenie zrobił na nas kalejdoskop, poznaliśmy działanie siły odśrodkowej. Mieliśmy problem z ustawieniem w poziomie płaszczyzny. Z żalem wychodziliśmy z ogrodu. Ale czekał na nas stary Kraków i jego dzieje. Z przewodnikiem spotkaliśmy się pod Wawelem i wspólnie zdobyliśmy wzgórze. Odwiedziliśmy miejsce pochówku polskich królów i zobaczyliśmy słynny dzwon Zygmunta. Na dziedzińcu zamkowym zrobiliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcie. Z Wawelu Ulicą Grodzką udaliśmy się w stronę Rynku. Po drodze był Kościół Apostołów Piotra i Pawła, Plac Piotra Skargi. Zobaczyliśmy wspaniały witraż Stanisława Wyspiańskiego w kościele franciszkańskim. Byliśmy przed Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz na dziedzińcu najstarszego uniwersytetu Collegium Maius. Rynek nas zauroczył, z sukiennicami, Bazyliką Mariacką, pomnikiem Adama Mickiewicza.

Żal było wyjeżdżać. Na pewno chętnie wrócimy do Krakowa.